Als Katrien Huibers tijdens het gesprek zegt dat Climatrix een heel warm bedrijf is, bedoelt ze uiteraard niet dat ze verwarming verkopen, maar dat de sfeer binnen het bedrijf collegiaal, gemoedelijk, klantgericht en stimulerend is.

De mens centraal

Katrien: “Bij Climatrix staat de méns centraal. En dat gaat dan zowel over de klant als over de eigen medewerkers. Omdat met Kim een vrouw aan het hoofd staat, worden er toch wel andere accenten gelegd. Ik vind het knap zoals zij Climatrix leidt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om als vrouw in de mannenwereld, die de bouw toch is, overeind te blijven.”

Coronacrisis

Die ervaringen deed Katrien op binnen een dakwerkbedrijf waar ze gedurende tien jaar op de calculatiedienst zat. Tot corona roet in het eten strooide: “Door de coronacrisis daalde het aantal aanvragen drastisch waardoor ik bijna zonder werk viel en het contract beëindigd werd. Dankzij een warme aanbeveling van iemand die me in mijn vorige job gekend had, kwam ik in contact met Kim. We hebben een goede babbel gehad en voelden beiden dat het goed zat.”

Respect voor onze klanten

En dus werkt ze nu als Head of calculation, al doet ze meer dan enkel maar tellen: “Ik ben vooral verantwoordelijk voor het inplannen van de processen. Ik moet er voor zorgen dat de offertes en legplannen tijdig bij de klant geraken en dat er op iedere vraag van een klant onmiddellijk een antwoord komt. Want dat is belangrijk bij Climatrix: wij hebben veel respect voor onze klanten en vinden dat zij ten allen tijde een vlotte en duidelijke communicatie verdienen over de vordering van hun aanvraag en van hun project.”

Technische bagage

Katrien is bijzonder blij dat ze bij Climatrix aan de slag is kunnen gaan: “Vooral omdat ik nu zowel mijn technische bagage die ik opdeed in mijn studies Bachelor Bouw en bij mijn vorige werkgever kan inzetten én tevens met mensen kan werken.”

Katrien Huibers