Terug naar overzicht

De 5de van de 5 waarden van Climatrix: Proactiviteit

30.01.2023

Wie is Climatrix? Waar staan we voor? Hoe helpen we onze klanten het beste? Deze vragen houden ons de laatste tijd veel bezig. Want nog meer dan ooit tevoren willen we onze klanten zo goed mogelijk ondersteunen, daar waar we nodig zijn. Daarom dat we in onze blogs de Climatrix waarden - of ‘waarheden’ - volop in de kijker zetten. Recht vanuit het hart, zoals je van ons gewoon bent. In deze blog spreken we met CEO Kim Vaessen over proactiviteit.

De beste willen zijn

Kim: “Vanaf dag 1 ben ik proactief bezig geweest met het verbeteren van de totaalbeleving van onze klanten, vanaf het eerste contactpunt. Mijn marketingachtergrond heeft me daar veel bij geholpen. En ook gewoon het feit dat we met Climatrix de beste willen zijn in ons vak (red.: lacht), want – weet je – er is ook altijd ruimte voor verbetering, dat beseffen we maar al te goed!”

 

Offerte op maat

“Neem onze offertes bijvoorbeeld, die worden steeds ingewikkelder, omdat we een heel assortiment aan producten hebben én ook omdat we door de groeiende renovatiemarkt steeds meer projecten hebben waar 3 of 4 systemen op elkaar afgestemd moeten worden. Dit is een hele uitdaging, maar daar houden we wel van, dus doen we er alles aan dit beter aan te pakken en het zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten.”

 

9 calculatoren

“We luisteren goed naar onze klanten waardoor we ook weten wat ze graag willen: snel een antwoord krijgen op hoeveel iets zal kosten, met een duidelijk overzicht van de materialen en de aanpak. Daarom bestaat ons team van calculatoren intussen al uit 7 Climaten en komen er nog 2 bij in het voorjaar. We zijn ook bezig een nieuwe productcatalogus te ontwikkelen. En er komt ook een digitale offertetool in de toekomst aan.”

 

Digitalisering

“Wij werken graag samen met partners die onze processen verder kunnen optimaliseren. Aziri ontwikkelde voor ons een interne app om onze projecten nog beter op te volgen en bij te sturen indien nodig. Zo wordt alle informatie van de werf op 1 plek verzameld en is er een directe communicatielijn. De eerste ervaringen zijn heel positief! De volgende stap is een rating systeem implementeren, zodat ieder project beoordeeld kan worden, wij ieder keer bijleren en ons naar een nog hoger niveau kunnen brengen.”

 

Proactief zijn in de praktijk

Climatrix investeert bewust in een heel goede service. We houden ervan om steeds een stapje vooruit te denken: hoe kunnen we onze klanten nog beter helpen? Gestructureerd werken. Duidelijkheid scheppen. Orde creëren in de chaos die de bouwsector ongetwijfeld is. Daar doen we het voor. We werken hard om onze klanten van A tot Z een groot comfort te laten ervaren, zoals zij dat doen voor hun klanten die jarenlang zullen genieten van warmte en koelte in hun woning.

 

We CLIM… at the top of things

 

 

Climatrix is dé partner voor professionals in innovatieve verwarmings- en koelingssystemen. 

Climatrix geeft advies over duurzame systemen van vloer-, wand- en plafondverwarming aan zowel particulieren, (interieur)architecten, studieburelen, bouwfirma’s, interieurarchitecten als installatiebedrijven. Wij leveren onze materialen en diensten enkel aan de installatiebedrijven.

 

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.